Posted in animal welfare, anxiety, cats, community, crowdfunding, emergency, faith, family, homeless, life, storage, urgent

3/16/18: Bite Marks, Thermometers, and Unholy Growling (and #crowdfunding)

You guessed it, Portia had her V-E-T visit today. She REALLY didn’t want to be there. But she needed to be up to date on her shots so we can move into the shelter next week, so off we went. Thankfully, we had a ride there and back, and I used the frame of the old pet stroller to haul her 14.1 pound butt between car and exam room.

What happened in the exam room was something I’ve never witnessed with any of my previous felines… even the cats I grew up with when we hauled them in. Nope.

My sweet little airheaded Portia who loves petting and treats turned into Hell Beast.

She growled when the thermometer was *ahem* inserted.

She bit my arm twice while helping the vet. Didn’t break skin, except one spot which only got the very top layer… no blood.

The majority of the exam went fairly well with the exception of fur flying, more growling, two vaccinations, and -after all of that- she STILL didn’t want to go back into the carrier. The tech had to do ‘butt first’ like I did.

And we’ll have to do the carrier thing sometime next week for moving to the shelter. Yeah, this won’t be pretty.

She has a prescription for an anti-anxiety med to help chill her out during all of this.

And somehow I’m supposed to smear some cream on her butt because the skin is inflamed due to stress-grooming.

Even I don’t think I have enough bandaids for that.

Oh, and I need latex gloves.

You can tell I never had kids. I’ve changed a few diapers, but damn…. smearing cream on my cat’s ass is a new one.

She’s currently napping under the bed. I mixed half the capsule of her medication into her wet food. She ate part of said wet food.

Seriously, cat, that shit is expensive.

And I’m not talking about the medication.

I think I just need to get some cheap Friskies Pate.


In other news: I’m scrambling to get storage caught up and the goal is around 1100… by the end of the month. Auction is early April.

Anything can help. I don’t expect miracles, but one would be damn nice. I’ve tried to get my income going, but the last few months have SUCKED. Sooooo… halp?

~A

Advertisements

Author:

Creative Geek Of All Trades. Do you really need me to explain that one?